INFORMASJON TIL FORELDRENE
”Det Store Julespillet 2026″
ALT dere trenger å vite er på denne nettsiden
SIDEN ER UNDER ARBEID FOR 2026
(Link til arket som deles ut på skolen – med samme informasjon – obs denne er ikke oppdatert)
Kulturbingen har invitert Kanebogen skole, Medkila skole og Harstad skole til å være med i Harstads største lokale kulturarrangement i Harstad Kulturhus 2026.
I år blir det fire forestillinger:
Billetter til forestillingene kan kjøpes her når billettene legges ut
- lørdag 14. november – 15:00
- lørdag 14. november – 18:00
- søndag 15. november – 12:00
- søndag 15. november – 15.00
X skole skal være «Landsbyunger 1» og skal synge «Se kor det snør» med Lilleprinsessa.
X skole skal være «Landsbyunger 2» og synge «Hvis det skal bli jul» sammen med Nissejenta. I tillegg skal de synge refrenget på «Jul te alle små» i et Landsbykor.
X skole skal være «Nissebarna», og synge «Hei og hå» med nissene.
Alle elevene er også med i scene 19, den store finalen. Her skal alle synge med på refrenget til «Vi kjem med lys»
All informasjon som lærere trenger finnes på «haraldsmusikk.com/info-dsj/»
Vår Facebook-gruppe er «SKOLENE I DSJ 2025». Flotte foreldre og lærere kan gjerne bli med her for eventuelle spørsmål og svar
Elevene vil få instruksjon, spennende erfaringer og kjennskap til hvordan Harstads største oppsetning foregår. Klassene øver på sang, dans og litt skuespill på skolen.
I tillegg har vi følgende FELLESPRØVER: (prøvene og forestillingene til hver skole)
PRØVENE PÅ HEGGEN VGS:
Til prøvene på Heggen videregående skole x. november, bruker vi hovedinngangen oppe.
Prøvene foregår i vestibylen i musikkfløyen, en etasje ned fra hovedinngangen.
Prøvene er ganske korte, og vi har mange barn å passe på, så det er fint hvis dere er presise, både ved levering og henting.
(Det er mulig for foresatte å være tilstede under prøvene, hvis dette trengs)
I KULTURHUSET:
Bruk hovedinngangen til Kulturhuset ved levering og henting av flotte barn!
Alle prøvene i Kulturhuset er i Storsalen. Elevene har base/ opphold i Lillesalen, hvor hver skole har sitt eget område.
Husk at det er to forestillinger på lørdag 14. (Kl 1500 og 1800) og to på søndag 15. november (Kl 1200 og 1500)
Rett etter den første forestillingen på søndag vil elevene få Pizza fra Peppes. (Håper vi …)
Ta med drikke denne dagen. Vår erfaring er at det er best at de flotte barna har med egen drikke. Dette reduserer rot og søl.
Etter pizza-spisingen oppholder de seg i Lillesalen, eller de kan hentes for en luftetur med familien, før neste forestilling som starter kl 15.00. Elevene må være på plass i Lillesalen senest kl 14.45.
Vi oppfordrer til «samkjøring» Gjør skyss-avtaler med hverandre, og spar miljøet! Vi ber om at lærere og klassekontakter tar opp dette. Det er både miljøvennlig og sosialt 🙂
Hvert klassetrinn trenger minst 4 foreldre per forestilling til å lede barna inn på scenen til riktig tidspunkt i henhold til sceneoversikten som henger på veggene bak scenen i Kulturhuset og i Lillesalen. Disse foreldrene må også hjelpe til med at ungene har det best mulig i ventetiden bak scenen. Det er veldig fint om noen av foreldrene er med på to forestillinger fordi da kan disse hjelpe/ instruere de nye (Lærerne gir VAKTLISTER til klassekontaktene som organiserer dette)
Hvis noen av elevene går glipp av én prøve pga. sykdom eller reise, går det helt fint.
Under prøvene i Kulturhuset får ungene sitte i salen og se på når de ikke er med på scenen. Da er det viktig at de er stille.
Under forestillingene vil de oppholde seg i Lillesalen hvor de kan se forestillingen på storskjerm.
Vi forsøker å minimere øve-tiden for barna, så det er viktig at prøvene er effektive. Vi håper lærerne kan snakke med elevene om hvordan man bør oppføre seg under prøvene.
Ta med drikke, helst vann, og matpakke på de lange prøvene i Kulturhuset x. og x. november
Disse to dagene kan det også være lurt å ha med leker og spill (+ lekser?) for å korte ned ventetiden.
Kostymer:
NB! På scenen bruker ikke barna sko. Husk å merke dyre klær og eiendeler med navn!
LandsbyungeR:
Vanlige vinterklær, men ikke logoer/merker på klærne. Helst nøytrale farger. Ingen neonfarger.
Gjerne ullgenser, lue og svarte strømper. Hvis dere har problemer med slike klær, kan dere låne av oss. Bare gi beskjed.
Smånissene:
Vanlige vinterklær, men ikke logoer/merker på klærne. Gjerne med innslag av rødt. Ingen neonfarger. Gjerne ullgenser, svarte sokker (ikke votter.)
Fint hvis dere har nisselue (de som ikke har, får utdelt. Vi har også ekstra gensere)
Velkommen til en morsom og MEGET lærerik opplevelse!
Vi vil gjerne presisere at arrangementet ikke er i skolens regi. Har dere spørsmål ta kontakt med undertegnede.
For Kulturbingen og «Det store Julespillet»
(HVIS NOEN FINNER NOE SOM IKKE STEMMER PÅ DENNE SIDEN blir jeg meget glad for tilbakemelding!)
Harald Troøyen 🙂
htroyen@gmail.com / 97105577
Billetter
Spill gjerne sangene fra DET STORE JULESPILLET på Spotify/ YouTube/ iTunes!
VIDEO av forestillingen vil være tilgjengelig ca 10 dager etter forestillingene.
Den koster 100,- og ca 25. november kan den lastes ned HER.








